Otsikko
Miten voi päästä kirjastonhoitajaksi kesätöihin? Tarvitaanko mitään koulutusta?

Kysytty

Miten voi päästä kirjastonhoitajaksi
kesätöihin?
Tarvitaanko mitään koulutusta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vantaan kaupunginkirjastoon voi päästä kesätöihin kirjastovirkailijan tehtäviin (lainausta,palautusta,hyllytystä) 1 kuukauden ajaksi, jos on vantaalainen koululainen tai opiskelija. Tietotekniikan tuntemus katsotaan eduksi. Hakuaika on keväisin n. maaliskuussa. Kaupungin yhteispalvelupisteistä saa hakulomakkeita.

Kirjastonhoitajan tehtäviin (tietopalvelu,aineiston valinta,kokoelmien hoito jne.) vaaditaan alan korkeakouluopintoja. Viime vuosina ei kirjastonhoitajille ole Vantaalla juurikaan otettu kesälomasijaisia.