Miten saisin luettavakseni vanhoja Kotiliesi-lehtiä?(60-luvulta)

Kysytty

Miten saisin luettavakseni vanhoja Kotiliesi-lehtiä?(60-luvulta)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Vanhoja Kotiliesi-lehden numeroita voinee pyytää kaukolainaksi. Voitte tiedustella asiaa omasta kirjastostanne. 60-luvun vuosikertoja löytyy esim. muutamista maakuntakirjastojen kokoelmista. Kirjastoilla saattaa tosin olla vaihtelevia käytäntöjä kokonaisten numeroiden lainaamisessa. Parhaiten asia selviää, kun pyydätte kirjastossa kirjastonhoitajaa tarkistamaan lehden 60-luvun numeroiden sijainnin Manda-tietokannasta.

Kasteasujen historiaa käsitteleviä artikkeli- ja kirjaviitteitä löytyi myös muista lehdistä. Ohessa vielä muutama viite Kati- ja Aleksi-tietokannoista:
Kati-tietokannasta löytyneet viitteet:

- Kastevaipasta mekkoon : kasteasujen historiaa Suomessa
Hahl, Maija
Koti vol. 49, nro 7-8, s. 8-9, 32

- Dopdräkter på Åland
Kärkkäinen, Sol-Britt
Åländsk odling vol. 37, s. 29-45

- Ensimmäinen juhlapuku = Den första festdräkten
Lehto, Marja-Liisa ; Lönnqvist, Bo
ISBN 952-90026-1-0

- Kastemekkoja eteläisestä Hämeestä
Ripatti, Marja-Liisa ; Uotila-Laine, Anne
ISBN 952-9525-00-1

Aleksi-tietokannasta löytyneet viitteet:

- Teinilä-Huittinen, Leena
Kastepuku : ihmisen ensimmäinen juhlavaate ja perintökalleus
Koti 1996 ; (57) ; 7-8 ; 38-40

- Ypyä, Reija
Ensimmäinen juhlavaate : kastepuvulla on monta tarinaa
Kaks' plus 1998 ; 1 ; 66-69

1 ääntä

Kommentit

Mul ois 60 luvun kotiliesiä olikhan 61 ja sit 71 ja joku kolmaskin luetut,,hajuttomat vuosikerrat