Miten kirjastoille voi tarjota julkaisuja hankittavaksi, esim. omaa kirjaa? Onko olemassa jokin kirjastojen keskitetty hankintakeskus?

Kysytty

Hei,

Miten kirjastoille voi tarjota julkaisuja hankittavaksi, esim. omaa kirjaa? Onko olemassa jokin kirjastojen keskitetty hankintakeskus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-kirjaston jokaisella kaupungilla on oma keskitetty hankintaosastonsa, jonne voi tarjota aineistoa ostettavaksi. Vantaalla hankinta- ja luettelointiosasto on Tikkurilan kirjastossa, http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;135;137;217;464;491.
Helsingin, Espoon ja Kauniaisten vastaavien osastojen tiedot löytyvät kunkin kaupungin kirjaston kotisivuilta "yhteystiedot" -kohdalta. Myös muilla kaupungin- ja kunnankirjastoilla on oma hankintapolitiikkansa, yhteystiedot löytyvät Kirjastot.fi:n osasta Kirjastot. Kirjastot.fi-toimituksesta voi pyytää excel-listan Suomen kirjastojen yhteystiedoista, osoitteella toimitus@kirjastot.fi. Sitä luovutetaan harkinnan mukaan, ks. lisää täältä http://www.kirjastot.fi/info/tiedottaminen/