Miten ja millä hakusanoilla löydän tietoa ja teoksia 60- ja 70- luvuista (musiikkia, pukeutumista.. kaikkea)?

Kysytty

Miten ja millä hakusanoilla löydän tietoa ja teoksia 60- ja 70- luvuista (musiikkia, pukeutumista.. kaikkea)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1960- ja 1970-luvun kulttuurihistoriasta löytyy paljon tietoa. Kirjastomme aineistotietokannasta voit hakea tähän liittyvää kirjallisuutta/musiikkia laittamalla aineistotietokantamme hakukaavakkeeseen (tarkka haku) asiasanaksi joko "1960-luku" tai "1970-luku". Voit vielä tarkentaa hakua lisäämällä asiasanoiksi tarkempia termejä kuten "pukeutuminen", "musiikki", "populaarimusiikki", "arkkitehtuuri", "muoti", "kirjallisuushistoria"...

Lisäksi jos haluat erikseen tietoa eri maiden ilmiöistä 1960- ja 1970-luvuilla, voit lisätä asiasanaksi myös tietyn maan nimen (Suomi, Yhdysvallat, Ruotsi jne.). Aineistolajiksi voit valita erikseen esimerkiksi kirjat, videot, cd-levyt tai kaikki aineistolajit.

Musiikkiosastoltamme löytyvät kirjat ja levyt jotka kertovat kyseisten aikakausien musiikista, soittimista ja muusikoista. Muuta asiaan liittyvää tietoa löytyy tietokirjojen aihekohtaisista luokista. Esimerkiksi pukeutumisen historiasta löytyy tietoa luokasta 90.21, muotoilusta (eli design-suunnittelusta) luokasta 76, arkkitehtuurista luokasta 72.9 ja niin edelleen.

Onhan 60- ja 70-luvuista kertovaa kaunokirjallisuuttakin olemassa runsaasti. Näitä voit hakea yhdistämällä asiasanoihin luokan 84.2.

Jos tarvitset apua kirjojen tai levyjen löytämisessä, tule toki kysymään vielä tarkempia ohjeita kirjaston neuvonnasta.