Mistä saisin hyvää tietoa 60-70-luvun nuorten vaatetuksesta? Kiitos avusta jo etukäteen!

Kysytty

Mistä saisin hyvää tietoa 60-70-luvun nuorten vaatetuksesta? Kiitos avusta jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ensin tulee mieleen vuosikirja Mitä-Missä-Milloin 1960-1980, joissa jokaisessa kirjassa muotikatsaus.

Lehtivuosikerrat kuten "Me Naiset", "Suosikki" ja "Anna" 1960- ja 1970-luvuilta ovat oivia lähteitä.
Mm. "Me Naiset" -lehdessä käsiteltiin ahkerasti Lontoon Carnaby Streetiä (muotikatua) ja muotiku-
ningatarta Mary Quantia.

Kirjoista vielä:
PEACOCK, John: Länsimainen puku antiikista nykyaikaan. Otava, 1997.
ELÄMÄNI vuodet; vuosikerta 1957-1977. WSOY, 1987.

Internetistä löytyy nuorisokulttuurisivu: www.helsinki.fi/~ahaarala/text.html

Englanninkielisenä aineistoa löytyisi mm. Mary Quantista.