Otsikko
Mitä vaatimuksia kirjastoilla on kirjojen muovituksen suhteen? Pitääkö kulmat olla taiteltu umpeen ja onko eri muovilaaduilla merkitystä? Entä kuinka paljon…

Kysytty

Mitä vaatimuksia kirjastoilla on kirjojen muovituksen suhteen? Pitääkö kulmat olla taiteltu umpeen ja onko eri muovilaaduilla merkitystä? Entä kuinka paljon muovin pitää mennä reunan yli kirjan sisäkansilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoissa käytetään kirjojen muovitukseen ainoastaan ammattikäyttöön tarkoitettuja, laadukkaita kontaktimuoveja. Kulmien taitteleminen umpeen ei Turun kaupunginkirjaston kirjansitojan mukaan ole välttämätöntä, mutta se on kuitenkin suotavaa, sillä näin kulmista tulee kestävämmät. Kaksi senttiä on hyvä taitevara sisäkansilla.