Mitä tarkoittaa tytön nimi Sinna? Entä pojan nimi Casper?

Kysytty

Mitä tarkoittaa tytön nimi Sinna? Entä pojan nimi Casper?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinna-nimen alkuperästä ei ole varmaa tietoa. Kyseessä voi olla muunnos nimestä Sina tai nimistä Sini ja Sinikka. Toisaalta Sinna voi pohjautua myös nimeen Sinne, joka on kansanomainen muoto nimestä Signe.

Casper pohjautuu persian sanaan kansbar, joka merkitsee "kalleuksien vartijaa".

Lähde:
Anne Saarikalle & Johanna Suomalainen, Suomalaiset etunimet Aadasta Yrjöön. Gummerus, 2007