Mitä tarkoittaa nimi Engla?

Kysytty

Mitä tarkoittaa nimi Engla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Juri Nummelinin ja Elina Teerijoen kirja Eemu, Ukri, Amelie. 2000 kaunista ja harvinaista etunimeä (2005) kertoo Engla-nimestä, että Engla on enkeliin viittaava nimi, joka on ollut 121 naisella tasaisesti koko 1900-luvun ajan. Muita samankaltaisia nimiä ovat esim. Angelus, Engel (naisen nimenä) ja Angelos (miehen nimenä. Miehen nimenä Engelbert on hyvin käytetty, naisen nimenä Engelberta. Englanninkielinen Angel on taas miehen nimenä suositumpi kuin naisen.

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Olisiko tietoa monellako naisella oli Engla nimi 1800- luvulla?