Mitä tarkoittaa "mitikoida"? Kuullut termin liiketoiminnan yhteydessä.

Kysytty

Mitä tarkoittaa "mitikoida"? Kuullut termin liiketoiminnan yhteydessä.

Vastaus

Vastattu

Mitikointi tai mitigointi liittyy riskien hallintaan. Se tarkoittaa suunnilleen erilaisten riskien ja uhkien vaikutuksien vähentämiseen pyrkimistä. Sana on suomalaistettu englannin sanasta mitigation.