Mitä tarkoitetaan jos joku asia saa sukat pyörimään jaloissa ?

Kysytty

Mitä tarkoitetaan jos joku asia saa sukat pyörimään jaloissa ?

Vastaus

Vastattu

Kun jokin innostaa oikein toden teolla, voidaan tämän asian aikaansaamaa positiivista reaktiota kuvata sanomalla, että se saa sukat pyörimään jaloissa. Se on jotakin niin mahdottoman hienoa, että seuraukset ovat yhtä lailla arkikokemuksen rajoja koettelevia. Vastaavia sanontoja on muissakin kielissä. Esimerkiksi englantia puhuvien innostuessa sukat hieman maltillisemmin vain nousevat ja laskevat: "It will make your socks roll up and down."