Mitä novelleja on kirjoitettu aiheesta ystävä/ystävyys?

Kysytty

Mitä novelleja on kirjoitettu aiheesta ystävä/ystävyys?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalainen novellihakemisto ei tunne ystävä- tai ystävyysaiheisia novelleja, mutta ko. sanat esiintyvät sielläkin kyllä novellien nimissä.:
Lappalainen K, Ystävieni malja; Canth M , Ystävykset; Haanpää P, Ystävykset; Hesse H, Ystävykset; Kojo V, Ystävykset; Maupassant G, Ystävykset; Reijonen J, Ystävykset; Turgenev I, Ystävykset; Pentikäinen M, Ystävyys; Salmela M, ystävyys; Kojo V, Ystävä; Talvio M, Ystävä; Maugham W, Ystävä hädässä; Järvinen AE, Ystävän salaisuus; Laxness H, Ystäväni.

Romaaneja ystävä- tai ystävyysaiheisia ovat mm. Steinbeck, Ystävyyden talo; Trojepolski, Bim mustakorva; Bach, Lähellä jokainen sydän; Morrison, Sula; Carpelan Bo, Axel; Aaltonen, Anna kulkee enkelin kanssa. Saatavuustiedot kannattaa tarkistaa sekä mainittujen että itse löydettyjen osalta aineistotietokannastamme Plussasta ennenkuin ottaa yhteyttä ko. kirjastoon. Kaunokirjallisuuden kuvailua löytyy Kirjasampo-palvelusta http://www.kirjasampo.fi . Teoksia ystävyydestä on listattu sinnekin, http://www.kirjasampo.fi/fi/node/747.