Otsikko
Mitä "muikku" (kala) on espanjaksi? Tietoa tarvitaan ruokareseptin käännökseen.

Kysytty

Mitä "muikku" (kala) on espanjaksi? Tietoa tarvitaan ruokareseptin käännökseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muikku on espanjaksi albur. Näin sanotaan kirjassa Mat på åtta språk : restaurang & hotell (kirjoittaja Per-Arne Björk, kustantaja Moraförlaget 1995, ISBN 91-630-3810-2). Muikunmäti on puolestaan huevas de albur. Joissakin espanjan kielen sanakirjoissa sana albur tarkoittaa myös salakkaa.