Mitä Marilyn Monroen elämäkertoja on suomennettu?

Kysytty

Mitä Marilyn Monroen elämäkertoja on suomennettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografiasta Fennicasta löytyvät seuraavat Marilyn Monroe -elämäkerrat:

Alanen, Antti: Marilyn : alaston naamio : Marilyn Monroen elokuvat (Valtion painatuskeskus 1982, täydennetty painos Edita 1996)
Churchwell, Sarah: Marilyn Monroen monta elämää (Ajatus 2006, alkuteos The many lives of Marilyn Monroe)
Korda, Michael: Kuolemattomat (Otava 1993, alkuteos The immortals, kirjan aiheena Monroen lisäksi John F. Kennedy, Robert Kennedy ja J. Edgar Hoover)
Monroe, Marilyn: Nuoruuteni (Otava 1975, alkuteos My story)
Spoto, Donald: Marilyn Monroe (Tammi 1993)
Summers, Anthony: Jumalatar : Marilyn Monroe (WSOY 1986)
Zolotov, Maurice: Marilyn Monroen elämä (Otava 1964, alkuteos Marilyn Monroe)

Joyce Carol Oatesin Blondi (Otava 2001, alkuteos Blonde) perustuu Marilyn Monroen tarinaan, vaikka kuuluukin kaunokirjallisuuteen eli ei ole varsinainen elämäkerta.