Mitä mahtaa olla suomeksi 'Trichterwaage'? Sellainen laite joka mittaa jatkuvasti ainemääriä vuorotellen laskemalla sen suppiloon ja päästämällä suppilosta…

Kysytty

Mitä mahtaa olla suomeksi 'Trichterwaage'?
Sellainen laite joka mittaa jatkuvasti ainemääriä vuorotellen laskemalla sen suppiloon ja päästämällä suppilosta ulos, ja suppiloa punnitaan ja massan muutoksista lasketaan läpimennyt ainemäärä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kirjasta Saksa-suomi : tekniikan ja kaupan sanakirja / Jyrki K. Talvitie löytyi suomennokseksi suppilopohjavaunu.