Mitä lehtiä teiltä löytyy seuraavista aihealueista? a.Erälehdet b.Luontoa ja luonnonsuojelua käsittelevät lehdet c.Metsätaloutta ja metsätieteitä käsittelevät…

Kysytty

Mitä lehtiä teiltä löytyy seuraavista aihealueista?
a.Erälehdet
b.Luontoa ja luonnonsuojelua käsittelevät lehdet
c.Metsätaloutta ja metsätieteitä käsittelevät lehdet?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuopion kaupunginkirjastoon tulevia lehtiä voi selata aiheittain netissä osoitteessa:
http://www.kuopio.fi/kirjasto/i_lehtil.htm
Sivun oikeassa reunassa: Lehtiluettelot: Aiheenmukainen.
Sieltä löytyvät aiheet: Erälehdet, Luonto ja luonnonsuojelu, Luonnontieteet sekä Metsä ja metsätalous.
Eräaiheisia aikakauslehtiä: Ase & erä, Erä, Erämies, Metsästys ja kalastus, Metsästäjä,
Urheilukalastus sekä Vetouistelu.
Luontoa ja luonnonsuojelua käsitteleviä lehtiä mm.: Ilmastokatsaus, Luonnon tutkija, Suo, Suomen luonto sekä Ympäristö
Metsäaiheisia lehtiä: Metsälehti, Metsätieteen aikakauskirja sekä Sienilehti.

Kuopion kaupunginkirjaston aineistohaun kautta lehdet löytyvät kirjoittamalla Hakusanat -kohtaan aiheen esim. erä ja valitsemalla Aineistolaji-kohtaan Lehdet. Haun tuloksista klikkaamalla kiinnostavaa lehteä saat selville saatavuuden. Klikkaamalla Kuopion kaupunginkirjasto –kohtaa saat selville toimipistekohtaiset tiedot: tuleeko lehteä myös lähikirjastoihin ja onko sitä lainattavissa kyseisellä hetkellä. Lainassa olevaa materiaalia voit myös varata netin kautta. Siihen tarvittavan salasanan saat käydessäsi kirjastossa.

Tieteelliset aikakauslehdet tiedustelemistasi aiheista löytyvät kyseisiä aloja opettavista yliopistoista tai korkeakouluista.