Mitä kirjoja on Suomen kirjastoissa espanjalaisten siirtomaa-arkkitehtuurista?

Kysytty

Mitä kirjoja on Suomen kirjastoissa espanjalaisten siirtomaa-arkkitehtuurista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunginkirjastojen yhteisestä Plussa-aineistohakusta (http://www.libplussa.fi/) löytyi ainakin seuraavat alla luetellut Espanjan arkkitehtuuria käsittelevät teokset.

Arkkitehtuuriin on erikoistunut mm. Teknillisen korkeakoulun kirjasto (avoinna lukukausien aikana 1.9. - 31.5. ma-pe 8.00-21.00 la 9.00-16.00, käyntiosoite: Otaniementie 9, kokeile myös Netissä päivystävää informaatikkoa
http://www.hut.fi/Yksikot/Kirjasto/Palvelut/info.html
Palvelua saavat käyttää myös muut kuin TKK:ssa opiskelevat. Kirjastossa on joitain tietolähteitä, jotka ovat käytettävissä vain TKK:n alueella.

Tekijä: Zerbst, Rainer
Nimeke: Gaudí 1852-1926 Antoni Gaudí i Cornet, a life devoted to architecture
Julkaisutiedot: Köln, Benedikt Taschen Verlag, 1985

Tekijä: Mitchell, Angus
Nimeke: Spain interiors, gardens, architecture, landscape
Julkaisutiedot: London, Phoenix Illustrated, 1998

Nimeke: Barcelona a city and its architecture
Julkaisutiedot: Köln, Taschen, cop. 1997

Tekijä: Danby, Miles
Nimeke:The fires of excellence Spanish and Portuguese oriental architecture
Julkaisutiedot: Reading, Garnet, 1997

Tekijä:Permanyer, Lluis
Nimeke:Gaudi of Barcelona
Julkaisutiedot: New York, Rizzoli, 1997

Tekijä: Schezen, Roberto
Nimeke:Spanish splendor palaces, castles and country houses
Julkaisutiedot: New York, Universe, 1995

Tekijä:Van Zandt, Eleanor
Nimeke:The life and work of Gaudi
Julkaisutiedot:Bristol, Parragon, 1995

Tekijä: Barrucand, Marianne
Nimeke:Moorish architecture in Andalusia
Julkaisutiedot:Köln, Taschen, cop. 1992

Tekijä: Zabalbeascoa, Anatxu
Nimeke: The new Spanish architecture
Julkaisutiedot:New York, Rizzoli, 1992

Tekijä:Goodwin, Godfrey
Nimeke:Islamic Spain
Julkaisutiedot: San Francisco, Chronicle Books, 1992

Tekijä:ZERBST, RAINER
Nimeke:GAUDI 1852-1926 : ANTONIO GAUDI I CORNET
Julkaisutiedot:1990

Tekijä: Mikkonen, Osmo
Nimeke: Vuosisadan kaunein? Barcelona-paviljonki
Julkaisutiedot:Helsinki, Rakennuskirja, 1990, Vammala, Vammalan kirjap.

Tekijä:Zerbst, Rainer
Nimeke:Gaudi 1852-1926 Antoni Gaudi i Cornet, arkkitehtuurille omistettu elämä
Julkaisutiedot:Köln, Benedikt Taschen, cop. 1989

Tekijä:Tarrago, Salvador
Nimeke:Gaudi
Julkaisutiedot: Helsingissä [Hki], Taide, 1988, pain. Espanjassa