Mitä kirjoista tuttuja punatukkaisia kuvitteellisia naishahmoja on olemassa?

Kysytty

Mitä kirjoista tuttuja punatukkaisia kuvitteellisia naishahmoja on olemassa?

Vastaus

Vastattu

Kattavaa vastausta on vaikea antaa, mutta alla muutama esimerkki mieleeni tulleista punatukkaisista tyttö- tai naishahmoista kirjallisuudessa:

  • J.K. Rowlingin Harry Potter - kirjojen hahmo Ginny Weasley
  • Astrid Lindgrenin luoma hahmo Peppi Pitkätossu
  • L. M. Montgomeryn Anna-kirjojen hahmo Anna Shirley
  • Tove Janssonin Muumien hahmo Pikku Myy
  • Maria Turtschaninoffin Punaisen luostarin kronikoita - kirjasarjan hahmo Maresi
  • DC Comicsin sarjakuvien Myrkkymuratti (Poison Ivy)

Punatukkaisia naisia löytyy myös monista kirjojen kansista, joita voi hakea Kirjasampo-kirjallisuuspalvelun kansikuvahausta hakusanoilla punainen hiukset tai punatukkainen

1 ääntä

Kommentit

Kurt Hels: Zora punatukka. Perustuu kuulemma tositapahtumiin eikä olr romanttinen romaani.

Kannattaa kokeilla myös englanninkielisiä hakuja, esim. "redhead female novel characters" tai "ginger fictional characters".

Hakusanoilla "girls with red hair" löytyy sivustolta Goodreads peräti 436 eri kirjaa!