Mitä kirjaa/dvd:tä voisi suositella ulkomaalaiselle, joka on vuoden työkomennuksella Suomessa ja haluaisi opetella hiukan suomen kieltä?

Kysytty

Mitä kirjaa/dvd:tä voisi suositella ulkomaalaiselle, joka on vuoden työkomennuksella Suomessa ja haluaisi opetella hiukan suomen kieltä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ulkomaalaisille aikuisopiskelijoille tarkoitetuissa suomen kielen alkeis- ja peruskursseissa on nykyään valinnanvaraa.

Suomen kielen lisäksi tarjolla on mahdollisuus opiskella englannin kielellä.

Seuraavassa joitain suosituksia, joissa opetuskielenä on englanti.

-Leney, Terttu: Complete Finnish, Hodder Education, 2010. Opetuspaketti käsittää kirjan ja kaksi cd-äänilevyä. Se kuluu Teach yourself-sarjaan.

-Abondolo, Daniel: Colloquial Finnish: the complete course for beginners, Routledge, 2007. Opetuspaketti käsittää kirjan ja kaksi CD-äänilevyä. Se kuuluu The Colloquial series-sarjaan.

-Leney, Terttu: Finn tal : yksi, kaksi, kolme..yks, kaks, kolme : part one of a multimedia Finnish language course,
Finn-Guild, Kansanvalistusseura, 2001. Opetuspaketti käsittää kirjan ja kaksi cd-äänilevyä kotelossa.

-Finnish course: basic, Univerb, 2006. Opetuspaketin sisltö: kolme kirjaa ja kolme CD-äänilevyä.

Edellä mainitut kielikurssit löytyvät pääkaupunkiseudun yhteisestä Helmet -aineistotietokannasta (http://www.helmet.fi ).

Niitä ja muita vastaavia voi hakea kirjoittamalla Helmet-hakukenttään hakusanoiksi suomen kieli kielikurssit. Hakutuloksen voi rajata rajoittimien avulla koskemaan suomenkielistä tai englanninkielistä aineistoa, mikä määrittelee opetuskielen.