Mistähän mahtaisi löytyä ohje sellaisen pienen virkatun enkelin tekemiseen, jonka voi ripustaa kuuseen? Käsityöliikkeessä arvelivat, että sellainen saattaisi…

Kysytty

Mistähän mahtaisi löytyä ohje sellaisen pienen virkatun enkelin tekemiseen, jonka voi ripustaa kuuseen? Käsityöliikkeessä arvelivat, että sellainen saattaisi löytyä Suuri käsityökerho -lehdestä. Hain tuolla hakusanalla kirjaston tietokannasta, kirjoitin siihen asiasanoiksi aikakauslehti, virkkaus ja ensiksi tämän vuoden 2004, mutta vastaus oli, ettei löytynyt mitään. Olen käynyt myös netistä tutkimassa yhtä ja toista ja arvelenkin nyt, että ilmeisesti kannattaisi hakea mainitsemastani lehdestä. Kauneimmat käsityöt on minulle hyvin tuttu ja siellä ei virkattuja pikkuenkeleitä ole näkynyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Virkatun enkelin ohje löytyy Suuresta käsityölehdestä 2002 numerosta 11-12 s. 37, 73-74 ja 1995 numerosta 11, s. 10, 69. Jos englanninkieliset ohjeet käy, tässä pari osoitetta netiltä:
http://www.dltk-bible.com/angels/crochet1.html
http://www.denisecrochets.com/ (Christmas Index)