Mistähän mahdollisesti voisi tuota kyseistä "Anri tunturien tyttö"-kirjaa saada?

Kysytty

Mistähän mahdollisesti voisi tuota kyseistä "Anri tunturien tyttö"-kirjaa saada?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aino Sallan (oik. Aino Matilda Viitainoja) teosta Anri, tunturien tyttö (Oulu : Perjantai, 1947) näyttää olevan hyvin huonosti saatavissa. Lainattavia kappaleita en onnistunut löytämään, mutta kirjaa on kuitenkin mahdollista päästä lukemaan.

Frank-monihaulla löytyy tieto, että kirjaa on kaksi kappaletta Oulun kaupunginkirjasto-maakuntakirjastossa. Ne ovat pääkirjaston maakuntakokoelmassa eikä niitä lainata, vaan ne ovat vain lukusalikäytössä.

Yliopistokirjastojen yhteistietokannasta Lindasta teosta taas löytyy vain yksi kappale. Se sijaitsee Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran SKS:n kirjaston varastossa, eikä sitäkään anneta kotilainaan. Paikan päällä sitä voi kyllä käydä lukemassa. Kannattanee varmistaa SKS:stä, että teos todella löytyy. Tässä SKS:n kirjaston yhteystiedot:
http://www.finlit.fi/ajassa/kirjasto_2008.htm