Mistä voisin löytää tietoa 2000-luvusta tälläista tietoa--> muoti,musiikki, bändit mitkä kaikki oli silloin suomessa in. ;D

Kysytty

Mistä voisin löytää tietoa 2000-luvusta tälläista tietoa--> muoti,musiikki, bändit mitkä kaikki oli silloin suomessa in. ;D

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikki nykymusiikki, bändit ja nykymuoti kelpaavat esitelmäsi aineistoon, koska aiheena 2000-luku. Lähikirjastoosi tulevista musiikki- ja muotilehdistä saat varmaankin parhaiten materiaalia esitelmääsi.

Ilmoitit asuinpaikaksesi Mäntsälän, joten katselin Mäntsälän kirjaston sivuilta hiukan tietoja,
http://www.mantsala.fi/sivistys/kirjasto/palvelut.htm . Lehdistä on lista Internet-sivuilla, http://www.mantsala.fi/sivistys/kirjasto/lehdet1.htm . Siinä näkyvät mm. Moda ja Anna-lehti, joista saattaisit löytää materiaalia. Lisäksi kirjastostasi löytyy Trendi, jossa näyttäisi maaliskuusssa ilmestyneen muotinumero. Musiikkilehtiä on useita, joista voisit valikoida itseäsi kiinnostavat bändit (Rumba, Rytmi, Soundi, Sue).

Sinun kannattaisi katsella Rondo-lehteä vuodelta 2000, numero 1. Siinä käsitellään 2000-luvun musiikkia ja musiikinlajien tulevaisuutta haastatteluilla ja kyselyillä.

Muodista ei juuri löydy kirjallisuutta, joka olisi suomen kielellä. Englanniksi löytyi
Fashion now : i-D selects the world's 150 most important designers / edited by Terry Jones & Avril Mair. Köln : Taschen, 2003.

Suomeksi löytyi näyttelyluettelo:
Muodin käsiala : kolme suomalaista piirtäjää : läpileikkaus Kyllikki Raustilan, Rauni Palosen ja Kaija Rosman muotigrafiikkaan / teksti: Pirkko Vekkeli
Helsinki : Helmi, 2005 (Hämeenlinna : Karisto)

Trendiä voit lukea myös netissä, http://www.trendi.fi .