Mistä voisin löytää tiedot runosta, jonka joskus leikkasin Helsingin Sanomista talteen 80-90-luvun taitteessa, mutta jonka sittemmin olen kadottanut? Muistan…

Kysytty

Mistä voisin löytää tiedot runosta, jonka joskus leikkasin Helsingin Sanomista talteen 80-90-luvun taitteessa, mutta jonka sittemmin olen kadottanut? Muistan runosta vain jotain lyhyitä pätkiä. Muistaakseni kirjoittaja ei ollut suomalainen.
..menen taloon jossa emme asu katsomaan seiniä jotka eivät kohoa ... kuljen huoneissa..
...tästä haavasta ei vuoda vain veri -minä vuodan
Onko mitään mahdollisuutta tällaisilla lyhyillä pätkillä löytää koko runoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on perulaisen Manuel Scorzan (1928-1983) runo "Tyhjä talo".

Linkki Yleisradion Elävästä arkistosta löytyvään Manuel Scorzan haastatteluun: http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=23&t=116&a=2099