Mistä voisin löytää Suomea koskevia runoja?

Kysytty

Mistä voisin löytää Suomea koskevia runoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomesta kertovia runoja on muun muassa seuraavissa kirjoissa:
Juuret Suomessa: ulkosuomalaisten runoantologia,
Kotimaani: itsenäinen Suomi runouden kuvastimessa,
Suomeni laulut,
Suomi synnyinmaani sekä
Suuri runokirja: valikoima perinteistä suomalaista runoutta

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

SUOMI ON RUNO –blogin runoantologia on nyt valmis!

Suomen juhlavuonna runous eli vahvaa nousua. Vuosi sitten perustetun SUOMI ON RUNO –blogin, jossa Suomen juhlavuoden kunniaksi julkaistiin jokaisena maanantaiaamuna uusi, ennenjulkaisematon runo, nettiantologia on nyt valmis:
52 maanantaita, 52 maamme tämän hetken mielenkiintoisinta runoilijaa ja 52 uutta runoa ovat piirtäneet muistiin juhlavuoden tunnelmia ja tarjoavat lukijoille upean ja ainutlaatuisen nettiantologian, joka on nyt kokonaisuudessaan luettavissa.

Hanke on toteutettu vapaaehtoistyönä ja on maamme runoilijoiden lahja runonystäville.

Sivu on kerännyt tähän mennessä noin 13 000 kävijää ja mukana hankkeessa olivat runoilijat:

Tuija Välipakka, Arto Lappi, Tapani Kinnunen, Merja Virolainen, Johanna Venho, Jarkko Tontti, Sinikka Vuola, Anna Elina Isoaro, Riina Katajavuori, Raisa Jäntti, Juha Kulmala, Vilja-Tuulia Huotarinen, Juha Rautio, Tero Liukkonen, Harri Nordell, Tittamari Marttinen, Kristiina Wallin, Saila Susiluoto, Jyrki Kiiskinen, Ville Hytönen, Harri Hertell, Janette Hannukainen, Jouni Inkala, Anja Erämaja, Juha Siro, Jonimatti Joutsijärvi, Harry Salmenniemi, Marianna Kurtto, Markku aalto, Esa Hirvonen, Risto Ahti, Risto Oikarinen, Sirpa kyyrönen, Tiina Lehikoinen, Anni Sumari, Kirsti Kuronen, Olli Heikkonen, Aki Salmela, Miia Toivio, Kari Aronpuro, Tommi Parkko,Suvi Valli, J.K. Ihalainen, Silja Järventauta, Katariina Vuorinen, Tomi Kontio, Susinukke Kosola, Kristiina Lähde, Outi-Illuusia Parviainen, Helena Sinervo, Pauli Tapio ja Maria Matinmikko.

Runosivusto löytyy täältä:
http://suomionruno.wixsite.com/suomionruno