Otsikko
Missä Lassi Nummen runossa tai teoksessa on seuraava säkeistö? "Naapurukset - ja harrastuskin yhteinen: opettelevat puhumaan. Toisilleen ja toisistaan…

Kysytty

Missä Lassi Nummen runossa tai teoksessa on seuraava säkeistö?
"Naapurukset - ja harrastuskin yhteinen:
opettelevat puhumaan.
Toisilleen ja toisistaan.
Puhumaan ihmisiksi. Vaikea taito."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Säkeet ovat Lassi Nummen Olavinlinna-runoelmasta "Linna vedessä" (Otava, 1975) ja sen luvusta "Linnakronikasta 1975: Tänään ja huomenna". Runo löytyy myös Lassi Nummen kokoelmateoksesta "Runot 1947-1977" (Otava, 1978).