Tervehdys Vaasasta! Ongelma on seuraava: Pitäisi opettaa oppilaille, kuinka internetistä löytää tietoa mahdollisimman helposti ja älykkäästi. Kysyisin, onko…

Kysytty

Tervehdys Vaasasta! Ongelma on seuraava: Pitäisi opettaa oppilaille, kuinka internetistä löytää tietoa mahdollisimman helposti ja älykkäästi. Kysyisin, onko internetissä jossain valmiita suomenkielisiä tehtäviä liittyen tiedon hakuun. Olisi hyvä, jos löytyisi valmiita tehtäviä ja tehtävien ratkaisumallit. Apu on tarpeeseen. Kiitos jo etukäteen - toivottavasti teillä on tietoa tiedon etsinnän alkupolulle ....

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastot.fi -sivustolta löytyy tiedonhaun perusteita esim.
http://www.kirjastot.fi/lapsille/kirjastot
Täältä löytyy kursseja ja opastusta tiedonhakuun sekä useita linkkejä, esim. Tiedon jäljillä (Hyvinkään kaupunginkirjasto). Näissä esitellään tiedonhakua kirjastosta mutta myös verkkotiedonhakua.
http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tiedonhaku/
Tästä osoitteesta löytyy verkkotiedonhaun perusteita
ja tietoa ylipäätään verkkotiedonhausta.