Mistä voin saada tietoa, tai mistä voin käydä lukemassa Oulun mammutti oikeudenkäynnistä (koskee postiryöstöjä, tapahtui joskus 1993-1996 aikana)

Kysytty

Mistä voin saada tietoa, tai mistä voin käydä lukemassa Oulun mammutti oikeudenkäynnistä (koskee postiryöstöjä, tapahtui joskus 1993-1996 aikana)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tästä oikeudenkäynnistä ja rikoksesta ei ole tallennettu tietoja tietokantoihin. Oulun kaupunginkirjastossa pidetään yllä aluetietokanta Ostrobotniaa (http://www.ouka.fi/kirjasto/ostrobotnia/index.html ), josta löytyy laajasti Ouluun ja Pohjois-Pohjanmaahan liittyviä sanoma- ja aikakauslehtiartikkeleita, mutta vuosien 93-96 aikana päiväkohtaisia uutisia on tallennettu hyvin vähän.

Tuon ajan paikallislehdistä aihettasi koskevia uutisia kuitenkin varmasti löytyy. Näitä lehtiä (Kaleva, Oulu-lehti, Oulun Sanomat) voi tutkia Oulun kaupunginkirjaston käsikirjastossa sekä paperi- että mikrofilmimuodossa (Oulun Sanomat mikrofilminä vain vuoden -93 loppuun). Mikrofilmejä voi lukea kirjastossa, tai niitä voi saada kaukolainaksi oman paikkakunnan kirjastoon. Koska aikaväli, jolle tapahtumat sijoittuvat, on näin pitkä, emme voi etsiä tietoja valmiiksi.