Mistä voi löytää tietoa arkkitehti Yrjö Blomstedtin Keski-Suomeen suunnittelemista rakennuksista?

Kysytty

Mistä voi löytää tietoa arkkitehti Yrjö Blomstedtin Keski-Suomeen suunnittelemista rakennuksista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keski-Suomen museon julkaisusarjassa Keski-Suomi : Keski-Suomen museoyhdistyksen julkaisuja 19 (1992), s. 172-209, on ilmestynyt Auli Jämsäsen kirjoittama artikkeli ”Arkkitehti Yrjö Blomstedt Keski-Suomessa”.

Keski-Suomen museossa on myös vuonna 1982 järjestetty näyttely arkkitehti Yrjö Blomstedtin elämästä ja toiminnasta. Näyttelyyn liittyy julkaisu ”Kansallisromantikon elämäntyö”, joka on julkaistu Keski-Suomen museon monistesarjassa 4/82.

Blomstedin Jyväskylän ajasta kertoo teos:
”Työ miehen kunnia : arkkitehti Yrjö Blomstedt Jyväskylän seminaarin lehtorina vuosina 1898-1912” / [toim. Pirjo Vuorinen]. Jyväskylä, 1996.

Taustatietoa arkkitehti Yrjö Blomstedtista voi hakea myös Suomen kansallisbiografiasta
www.kansallisbiografia.fi
Kansallisbiografia on lisensoitu verkkoaineisto, jota pääsee käyttämään esimerkiksi sopimuslisenssin lunastaneissa kirjastoissa. Kaikkien artikkeleiden tiivistelmät ovat vapaasti luettavissa.