Mistä tiedän CD-äänitettä lainatessani/varatessani sisältyykö levyyn myös laulujen sanoja.?

Kysytty

mistä tiedän CD-äänitettä lainatessani/varatessani sisältyykö levyyn myös laulujen sanoja.?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmetissä on mainittu erikseen levyn tiedoissa: "tekstiliite sis. laulujen sanat. Yleisempää on ettei laulujen sanoja ole painettu tekstiliitteeseen. Silloin voi esimerkiksi etsiä erikseen nuottivihkoja ja cd-levyiltä vastaavia kappaleita esitettynä.
Ranskankilelisiä nuotteja on melko runsaasti esim. Edith Piaf ja erilaisia kokoelmia.
"Chantons Tous!" on kielenopiskelijoille tarkoitettu ranskalaisten laulujen nuotti (laulujen sanastoa on käännetty suomeksi laulun kohdalla)ja samanniminen cd-levy.
(Ranskankielessähän lauluissa sanat lausutaan niin. että esim. e-kirjain lopussa lausutaan (=lauletaan), vaikka se puhekielessä jääkin laususumatta.)
Tässä muutamia cd-levyjä, joissa on laulujen sanat mukana: Aznavour: Hier encore, Juliette Greco: Aimez vous les uns..., Patrick Bruel: Des souvenirs devant, Natasha St. Pierre: L'instant d'apres, Carla Bruni: Comme si de rien d'etait, Sardou, Michel: Les grands moments.