Etsin kirjaa, jonka luin muistaakseni 1990-luvulla tai sitten 2000-luvun alkuvuosina. Kirjan idea oli kertoa sama tapahtuma äärimmäisen monen kertojan suulla. …

Kysytty

Etsin kirjaa, jonka luin muistaakseni 1990-luvulla tai sitten 2000-luvun alkuvuosina.

Kirjan idea oli kertoa sama tapahtuma äärimmäisen monen kertojan suulla.

Jotain oli tapahtunut ja silminnäkijät kertoivat, mitä olivat nähneet. Kertomuksia oli kymmeniä ja ne olivat sivun tai parin mittaisia. Mahdollisesti tapahtuma oli Pariisissa tai muussa kaupungissa.

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä kenties Raymond Queneaun Tyyliharjoituksia? Siinä Queneau kertoo saman ulkoisesti lyhykäisen ja yksinkertaisen tapahtumasarjan 99 eri tavalla.

Tyyliharjoituksia | Kirjasampo