Mistä selviäisi marsalkka Mannerheimin avioeron laillistamispaikka? Vaihtoehdot: Tukholma, Tornio tai Viipuri.

Kysytty

Mistä selviäisi marsalkka Mannerheimin avioeron laillistamispaikka? Vaihtoehdot: Tukholma, Tornio tai Viipuri.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Veijo Meren kirjassa C.G. Mannerheim, Suomen marsalkka (WSOY 1998) todetaan Mannerheimin avierosta seuraavasti " Keväällä 1919 Mannerheim järjesti virallisen avieron. Hänellä oli kiire. Tornion raastuvan oikeudessa se kävi nopeimmin ja herätti vähiten huomiota." (s.172)

0 ääntä

Kommentit

Tornion raastuvanoikeuden päätös kumottiin ja lopullisesti ero järjestyi Hangossa. Sikäläinen raastuvanoikeus myönsi muita helpommin eron erillään asuville ja tätä käytti Mannerheimia ennen hyväkseen mm. Irmari Rantamala (Maiju Lassila).