Mistä saisin tietoa Tansanian koulutuksesta ja perhe-elämään liittyvistä asioista?

Kysytty

Mistä saisin tietoa Tansanian koulutuksesta ja perhe-elämään liittyvistä asioista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastoissa on asiakkaiden käytössä Linda-tietokanta, josta hakemalla asiasanoilla Tansania ja koulu? saadaan 50 viitettä ja asiasanoilla Tansania ja naisen asema 34 viitettä, mutta enimmäkseen aineisto on englanninkielistä. Suomen kielellä löytyy seuraavat kirjat:

Kasva, tyttäreni : Tansanian naiset kertovat, 1998. (koulutus, naisen asema)
Tarinoita Tansaniasta : tansanialaiset naiset kertovat avioliitosta ja äidiksi tulemisesta., 1998.
Schwantz, Marja-Liisa : Tansanian nainen, 1983

Artikkelitietokanta Aleksi on myös asiakkaiden käytössä kirjastoissa ja sieltä löytyy esimerkiksi seuraavat artikkelit:

Vaurula, Reijo : Suomesta asiantuntija-apua : Tansaniassa uudistetaan koulutusta.
Lehdessä: Opettaja 2002 : 8-9, s. 36-38

Pirttilä-Backman, Anna-Maija : Sansibarin nainen ottamassa omaansa : mies on yhä perheen pää, mutta naiset ahkeroivat itselleen itsenäisempää asemaa
Lehdessä: Kehitys 1999 : 4, s. 26-27

Pohjola-Vilkuna, Kirsi: Tansanialaisnaisten perhesuhteet, työ ja muuttoliike.
Lehdessä: Suomen antropologi 1992 : 3, s. 50-58

Madar, Kristiina : Väitöskirja uusintamisprosesseista : Afrikan naiset hoitavat perheen itsenä sesti
Lehdessä: Kehitysyhteistyö 1988 : 3, s. 46-49

Ulla Vuorelan väitöskirja on englanninkielinen ja saatavilla myös Oulun kaupunginkirjastosta.

Maailmansivulla http://www.maailmansivu.fi ja Maailma.netillä http://fi.oneworld.net/
on artikkelien hakumahdollisuus aiheen ja maan mukaan.