Otsikko
Mistä saisin tietoa Suomen kirjallisuudesta eri aikakausina? mm. vanhemman ajanjakson kirjallisuudesta ja nykykirjallisuudesta.

Kysytty

Mistä saisin tietoa Suomen kirjallisuudesta eri aikakausina? mm. vanhemman ajanjakson kirjallisuudesta ja nykykirjallisuudesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kirjallisuutta esittelee esim. kolmiosainen sarja Suomen kirjallisuushistoria. Eri osilla on omat alaotsikkonsa: 1.osan nimi on Hurskaista lauluista ilostelevaan romaaniin, toimittaneet Yrjö Varpio ja Liisi Huhtala. 2.osa on Järkiuskosta vaistojen kapinaan, toimittanut Lea Rojola. 3.osa on Rintamakirjeistä tietoverkkoihin, toimittanut Pertti Lassila. Kirjasarja on ilmestynyt vuonna 1999 ja julkaisijana Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.
Lisäksi löytyy myös esim. Leena Kirstinän tekemä Kirjallisuutemme lyhyt historia, Tammi 2000 ja Kai Laitisen tekemä Suomen kirjallisuuden historia, Otava 1997. Suomalaisista kirjailijoista saa tietoa kirjasta Suomalaisia kirjailijoita, toimittaneet Juhani Kohonen ja Risto Rantala, Otava 2004.
Kirjojen saatavuustiedot osoitteessa https://www.helmet.fi/search~S9*fin/X

Helsingin kaupunginkirjastolla on myös sivusto Sanojen aika http://kirjailijat.kirjastot.fi/fi-FI/, jossa esitellään suomalaisia nykykirjailijoita.