Otsikko
Mistä saisin mahd. nopeasti tietoa entisajan matkustamisesta(n.1800-1900-l.)? Suositteletko jotain tiettyä kirjaa tai nettisivua?

Kysytty

Mistä saisin mahd. nopeasti tietoa entisajan matkustamisesta(n.1800-1900-l.)? Suositteletko jotain tiettyä kirjaa tai nettisivua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Matkailun historiasta on useitakin hyviä kirjoja, joita varmasti löydät lähimmästä kirjastostakin. Tässä muutamia nimiä. Et maininnut sitä haluatko Suomen matkailun historiasta vai myös muiden maiden matkailuhistoriaa, joten listalla on kirjoja molemmista aiheista.
1. HIRN, Sven : Tuhansien järvien maa : Suomen matkailun historia (1987)
2. EUROOPPA : Eurooppalainen matkustaa (1995)
3. KIISKINEN, Kyösti : Rautahevon kyydissä : junamatka Matin ja Liisan kyydistä nykyajan Pendolinoon (1996) - junamatkailun historiaa
4. MATKAKUUMETTA :matkailun ja turismin historiaa (1994)
5. MIKÄ MAA- MIKÄ VALUUTTA? : matkakirja turismin historiaan (1998)

Näiden lisäksi löytyy useita kirjoja eri paikkakuntien matkailuhistoriasta. Kysy lisää lähikirjastostasi.