Mistä saan lisätietoa Malmin hautausmaasta?

Kysytty

Mistä saan lisätietoa Malmin hautausmaasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinun kannattaa tutustua niihin lähteisiin, jotka löytyvät Helmet-haulla hakusanoilla "Malmin hautausmaa". Tässä suora linkki hakutulokseen:

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Smalmin%20hautausmaa__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt

Listassa ensimmäisenä oleva pieni teos "Malmin hautausmaa, hautauskappeli : sekä niiden yhteydessä laitokset ruumiiden kuljettamista varten" lienee ainoa painettu lähde, joka sisältää hautausmaan melko kattavan yleisesittelyn. Valitettavasti listalla näkyvä linkki teoksesta digitoituun verkkojulkaisuun ei näytä toimivan, mutta Pasilan kirjaston Helsinki-kokoelmasta siis löytyy painettu versio. Muiden alla mainittujen teosten saatavuuden voit tarkistaa hakutuloslistasta, mutta ainakin mainitussa Helsinki-kokoelmassa niiden kaikkien pitäisi olla luettavissa paikan päällä kirjastossa.

Listalla olevista teoksista löytyy seuraavanlaisia artikkeleita:

Helsingin pitäjä. 1986  sisältää artikkelin Zetterberg, Seppo, kirjoittaja. Eugen Schaumanin väliaikainen hauta Malmilla 1904-1906

Helsingin pitäjä. 1991 sisältää artikkelin Leppänen, Lauri, kirjoittaja. Malmin hautausmaan muistomerkit.

Malmin kuvalehti. 2018 sisältää artikkelin Malmin hautausmaa tutuksi.

Malmin kuvalehti. 2006 sisältää artikkelin Malmin hautausmaa kasvattaa vielä itse kukkansa.

Malmin kuvalehti. 2008 sisältää artikkelin Malmin hautausmaa : sateenvarjojalavien siimeksessä.

Malmin kuvalehti. 1983 sisältää artikkelin Malmin hautausmaa, sukupolvien lepopaikka.

Näiden Helmetistä löytyvien teosten lisäksi Malinda-tietokannasta käy ilmi, että Kansalliskirjastossa on tutkittavissa tällainen kartta: Malmin hautausmaa : opaskartta / toimitus: Salla Korpela ; kuvat: Anna Dammert. Tästä kerrotaan tietokannassa seuraavaa: "Sisältää tietoa Malmin hautausmaasta. Kartassa kertovaa tekstiä. Kääntöpuolella hakemistot: Malmin hautausmaan kuuluisia vainajia ; Muistomerkit, sankarihaudat ja muut kohteet."( https://melinda.kansalliskirjasto.fi/F/54IQFJ4EDBEMJ6BF2RVCFFPLMMAGIY3257XP5YAAQV1D975UYH-02244?func=full-set-set&set_number=004008&set_entry=000003&format=999