Otsikko
Mistä runokoelmasta on peräisin seuraava Tommy Tabermannin runo: Joka valitsee aseekseen sulan, höyhenen kynänpätkän, hän voittaa raudan ja teräksen, hän…

Kysytty

Mistä runokoelmasta on peräisin seuraava Tommy Tabermannin runo:

Joka valitsee aseekseen sulan, höyhenen
kynänpätkän,
hän voittaa raudan ja teräksen,
hän voittaa ketään alistamatta ja surmaamatta

Hän kastaa sulkansa omaan vereensä
ja piirtää kasvonsa taivaan kanteen,
tähdeksi tähtien äärettömyyteen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi runo kuuluu runosikermään ”Viisi rohkeaa viiriä” ja on sikermän ensimmäinen runo. Se löytyy ainakin Tabermanin runokokoelmista ”Duende” (sivu 116; Gummerus, 1996) ja ”Ihme nimeltä Me” (sivu 135; Gummerus, 1999). On mahdollista, että se on ilmestynyt jossakin muuallakin, mutta ainakin noista kokoelmista sen löydät.