Otsikko
Mistä Ratakatu Helsingissä on saanut nimensä? Kiinnostaa yleisemminkin Helsingin katujen/paikkojen nimihistoria, vinkkejä tiedonsaantiin?

Kysytty

Mistä Ratakatu Helsingissä on saanut nimensä?
Kiinnostaa yleisemminkin Helsingin katujen/paikkojen nimihistoria, vinkkejä tiedonsaantiin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin kirjavinkkejä (kaikki löytyvät HelMet-kirjastoista):
Carpelan, Anna: Helsinki kadunnimissä
Kaupungin nimet / julkaisija: Helsingin kaupunki, kaupunkisuunnitteluvirasto, 2010
Kolbe, Laura: Unelmien Helsinki : kadut ja korttelit kertovat
Ollila, Kaija: Puhvelista Punatulkkuun

Helsingin kaupunki on julkaissut kirjasarjan nimeltä Helsingin kaupungin historia sekä Helsingin kadunnimet (http://www.hel.fi/hki/ksv/fi/Muu+suunnittelu/Nimist_nsuunnittelu/Kirjal…).

Pasilan kirjastossa on Helsinki-kokoelma, jossa on runsaasti Helsinkiä käsisttelevää aineistoa.

Helsingin kaupungin Kaupunkisuunnitteluvirastolla on nimistönsuunnittelua käsittelevät nettisivut: http://www.hel.fi/hki/ksv/fi/Muu+suunnittelu/Nimist_nsuunnittelu

Kyseisellä sivustolla voi palautelomakkeeseen laittaa myös kysymyksiä.

13 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kuinka paljon oli Helsingissa asukkaita Jatkosodan aikana 1941-1944? Oletan, etta
sielta oli evakuoitu melkoinen maara ihmisia maaseudulle lentopommitusten varalta.
Parhain terveisin, Juhani Toikka, Toronto , Canada