Mistä on peräisin sanonta "Totuus ei pala tulessakaan."?

Kysytty

Mistä on peräisin sanonta "Totuus ei pala tulessakaan."?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoista Vanhan kansan sananlaskuviisaus (WSOY 1990) ja Lentävien lauseiden sanakirja, toimittanut Maunu Sinnemäki (Otava 1982) ilmenee ainoastaan, että sanonta on suomalainen sananlasku. Suomalaisen kirjallisuuden seuralta http://www.finlit.fi/ voisia asiaa vielä kysellä.

13 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Toivo Vuorelan "Maassa maan tavalla" sanoo lausahduksen "Totuus ei pala tulessakaan" olevan peräisin Jaakko Juteinilta (s. 366),