Mistä on peräisin sanonta "Anna palaa, Frank" ja kuka on tuo Frank?

Kysytty

Mistä on peräisin sanonta "Anna palaa, Frank" ja kuka on tuo Frank?

Vastaus

Vastattu

Samaa on kyselty aikaisemminkin, Helsingin kaupunginkirjaston Kysy.fi -verkkotietopalvelussa. Vastauksessa arvellaan, että sanonta juontaisi juurensa englanninkieliseen sanontaan "Let it burn Frank": http://www.kysy.fi/kysymys/anna-palaa-frank-kaikille-tutun-sanonnan-juuria-kun-ei-loydy

7 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Vastauksesta en tiedä mutta Amerikkalainen filmi, jos oikein muistan Ronald Reagan ja kumppanit odottivat autossa sovitua kellonaikaan lähteäkseen liikkeelle, olikohan pankkikeikalle ja siinä Reaganin vuorokauden jota en muista, oli käännetty että Anna palaa Frank...