Mistä maista Suomeen muuttaa eniten maahanmuuttajia (n.10 maata)? Ja mitkä ovat yleisimpiä syitä maahanmuuttoon esim. maittain? Muutaman vuoden takainen tieto…

Kysytty

Mistä maista Suomeen muuttaa eniten maahanmuuttajia (n.10 maata)? Ja mitkä ovat yleisimpiä syitä maahanmuuttoon esim. maittain? Muutaman vuoden takainen tieto riittää, mutta ei mielellään sitä vanhempi. Ja myös lähde tai linkki tietoon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kymmenen maata, joista Suomeen muutetaan eniten, on listattu vuoden 2010 maahanmuuttotutilaston mukaan. Maan perässä on vuoden aikana muuttaneineiden henkilöiden lukumäärä.

Viro 4043
Ruotsi 2875
Venäjä 2353
Britannia 923
Somalia 899
Irak 824
Yhdysvallat 818
Thaimaa 786
Saksa 755
Kiina 660

Esimerkiksi Sisäsiainministeriön julkaisun Maahanmuuttajien
työllistyminen ja kannustinloukut ttp://www.intermin.fi/intermin/biblio.nsf/D5A6B24123947ACEC225754C004B836E/$f… mukaan yleisin Suomeen suuntautuvan maahanmuuton syy on ollut ja on edelleen perhesiteet. Työperäinen maahanmuutto on lisääntymään päin.