Mistä löytyy vanhojen lehtien mikrofilmit? Etsin muutamia artikkeleita rock-musiikkiin liittyen. Miten varaus tehdään,saako näistä mikrofilmeistä ottaa…

Kysytty

Mistä löytyy vanhojen lehtien mikrofilmit?
Etsin muutamia artikkeleita rock-musiikkiin liittyen.

Miten varaus tehdään,saako näistä mikrofilmeistä ottaa maksullisen kopion (haluamastaan artikkelista,sivuista)

Tarkoitan lehtiä iltasanomat,iltalehti,suosikki,apu jne.
1970-80 luku.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosikista löytyy hajanumeroita 1970-1980-luvuilta Varastokirjastosta. Mikrofilmeinä sitä ei kirjastoista löydy. Apu-lehden kanssa sama tilanne. Ilta-Sanomista löytyy mikrofilmejä 1970-1980-luvun lehdistä Pasilan kirjastosta.Noin vanhoja Iltalehden numeroita ei löydy missään tallennemuodossa kirjastoista.  Kaikki saatavilla oleva materiaali mahdollista saada kaukolainoiksi. Kaukolainapyynnön voit tehdä joko Kyyti-Finnan kaukolainalomakkeella tai asioimalla lähimmässä kirjastossasi. Kirjastot aukeavat normaalisti 8.6.  Nuo mikrofilmit joutuu lukemaan kirjastossa. Meillä voi tallentaa tarvitsemansa artikkelit muistitikulle ja tietysti muistitikulta voi tulostaa.