Mistä löytyy monologi "Avain", jonka pitäisi olla noin puolen tunnin mittainen esitys. 60-vuotisjuhlille vieraita odottavan yksinpuhelu, jonne kukaan ei…

Kysytty

Mistä löytyy monologi "Avain", jonka pitäisi olla noin puolen tunnin mittainen esitys.
60-vuotisjuhlille vieraita odottavan yksinpuhelu, jonne kukaan ei saapunut!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Avain-monologi vieraita syntymäpäiville turhaan odottavasta miehestä on Juha Mannerkorven vuonna 1955 julkaisema näytelmä. Siitä on otettu uusia painoksia vuosina 1967 ja 2000. Helsingin kaupunginkirjastosta sitä löytyy useista kirjastoista, esim. uusinta painosta Itäkeskuksen, Kallion, Rikhardinkadun ja Töölön kirjastoista. Kaikki sijaintipaikat löydät pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen Helmet-haun (www.helmet.fi) kautta.

0 ääntä

Kommentit

Lapsuudesta muistan nähneeni näyttämöllä tuon yksinpuhelun Joensuun kaupungintalon näyttämöllä, mutta oliko sen esittäjä Tarmo Manni, kuten olen muistavinani? En löydä Mannin tiedoista tätä.

Huomasin juuri kysymyksestäni jääneen pois yksinpuhelun nimen. Siis kyseessä oleva yksinpuhelu oli Avain.