Olen joskun näytellyt Martti "Huuhaa" Innasen näytelmää "Soi sirkkain viulut uhtuan kesäyössä". Olen valitettavasti hukannut sen. Osaatteko kertoa, mistä…

Kysytty

Olen joskun näytellyt Martti "Huuhaa" Innasen näytelmää "Soi sirkkain viulut uhtuan kesäyössä". Olen valitettavasti hukannut sen. Osaatteko kertoa, mistä näytelmän voisi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä näytelmä, samoin kuin moni muukin, on julkaistu ainoastaan käsikirjoituksena, ei painettuna kirjana. Näytelmää ei löydy kirjastojen tai kirjakauppojen kautta. Sitä ei ole myöskään teattereille näytelmiä tarjoavan Näytelmäkulman kokoelmissa (http://www.dramacorner.fi/).

Innasen Soi sirkkain viulut Uhtuan kesäyössä -näytelmää on esitetty vuonna 2005 Helsingin yliopiston Savolaisen osakunnan SavOn Tervahöyryristeilyllä. Ehkä näytelmä löytyisi savolaisesta osakunnasta:
http://www.helsinki.fi/jarj/savo/Etusivu/index.shtml

6 ääntä

Kommentit

Olen nähnyt 1970-luvulla Innasen näytelmän, jonka nimeä en muista, mutta se sijoittui Karjalaan. Mieleeni jäi seuraava vuoropuhelu: Tyttö: -"Sie tulit!" poika: -"Mie tulin!" Kuoro: -"Hää tul, hää tul!" Jotain venäläisvaikkutteitakin oli, ainakin Tshaikovskin Pienten joutsenten tanssi, joten ehkä se sijoitui Uhtualle. Esittäjät olivat Turun biologian opiskelijoiden aineyhdistys Synapsi ry:n jäseniä, mahdollisesti yhdistyksen hallitus.