Otsikko
Mistä löytyisi tietoa antiikin Kreikan ruokakulttuurista? Internetistä ei ole löytynyt paljon mitään yllämainitulla hakusanalla. Miten löytyisi kirjastosta?

Kysytty

Mistä löytyisi tietoa antiikin Kreikan ruokakulttuurista? Internetistä ei ole löytynyt paljon mitään yllämainitulla hakusanalla. Miten löytyisi kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yleistietoa aiheesta saa keräilemällä useammasta julkaisusta, esim. teoksista: Flaceliere, Robert: Sellaista oli elämä antiikin Kreikassa, Talvi, Jussi: Gastronomian historia ja Lilja, Saara: Antiikkia ja myyttejä.

Sivun tai parin verran on tietoa myös Armas J. Pullan Gastronomian vaiheilta -kirjasessa sekä Kultaisessa keittokirjassa (osa 3) ja Antiikin kulttuurihistoriassa. Kirjojen saatavuustiedot Oulun kaupunginkirjastossa löydät osoitteesta: http://www.ouka.fi/kirjasto/intro.

Englanninkielisenä löytyy aiheesta esim. Oulun yliopiston kirjastosta Peter Garnseyn teos Food and society in classical antiquity.