Miten löytää kirjastosta tietoa antiikin kreikan jumalista?

Kysytty

Miten löytää kirjastosta tietoa antiikin kreikan jumalista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastosta voi etsiä aiheesta kirjallisuutta PIKI-tietokannasta http://kirjasto.tampere.fi/Piki?formid=find2&sesid=1135084221&ulang=fin .

Kirjoita hakuruutuihin esim. sanat "antiikki", "jumalat" tai "mytologia" ja "Kreikka". Valitse hakutyypiksi kunkin ruudun kohdalla "Asiasana". Klikkaa lopuksi Hae. Saat tulokseksi kirjalistan, josta näet kirjan nimeä klikkaamalla sen tarkemmat julkaisutiedot. Ja jos klikkaat listalla kohtaa "Tarkasta missä", näet missä sitä on saatavissa. Voit myös tehdä kirjoista varauksen, jos sinulla on tunnusluku. Kysy lisätietoja kirjastostasi, henkilökunta tekee myös puolestasi varauksia kirjastossa.

Tässä muutama esimerkki tulosten joukosta:

Camp, John : Antiikin Kreikan maailma. Otava, 2004.
Simonsuuri, Kirsti : Ihmiset ja jumalat : myytit ja mytologiat. Tammi, 2002.
Bellingham, David : Kreikan mytologia. Gummerus, 1990.
Antiikin myytit ja uskonnot. Otava, 1979.