Mistä löytyisi kirjallisuutta kaksiopettajajärjestelmästä ammatillisessa koulutuksessa?

Kysytty

Mistä löytyisi kirjallisuutta kaksiopettajajärjestelmästä ammatillisessa koulutuksessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kerroit jo löytäneesi tietoa mm. samanaikaisopetuksesta. Tätä termiä näytetään käytetyn asiasanana myös teoksissa tai artikkeleissa, jotka käsittelevät kahden opettajan luokkia. Onkohan kyse samasta asiasta? Tässä joitakin viitteitä. Toivottavasti niissä on sinulle uutta tietoa.

- Tulusto, Riitta Kaksi opea mahtuu samaan luokkaan (Opettaja 1986 : 35, s. 8-9)
- Leino, Leila Matematiikan opetuksen kehittäminen ammatillisessa oppilaitoksessa (Jyväskylän yliopisto, Kasvatustieteiden tutkimuslaitoksen julkaisusarja. B, Teoriaa ja käytäntöä ; 56, s. 99-111, 1991)
- Lauttamus, Ulla Matematiikan samanaikaisopetus ammatillisessa oppilaitoksessa = Simultaneous teaching in vocational school mathematics / Ulla Lauttamus, Pekka Kupari, Leila Leino (1989)

Tiedot ovat peräisin yliopistojen yhteistietokanta Lindasta ja artikkeliviitetietokanta Artosta:

http://www.lib.helsinki.fi/kirjastoala/linnea/tietokannat.htm