Mistä löytyis joululaulu? Asiakas muisteli sanojen menevän näin: "Me oomme tonttuja talvisen maan, pipolakkeja vaan - pipolakkeja. Perin pieniäkin vähän…

Kysytty

Mistä löytyis joululaulu? Asiakas muisteli sanojen menevän näin:
"Me oomme tonttuja talvisen maan,
pipolakkeja vaan - pipolakkeja.
Perin pieniäkin vähän vääriä,
mut hilpeä ain hyvä luontomme on.
Sekahamme ei kelpaa kunniaton
meil' ei ole sarvia häntiä".

Laulua on laulettu 30-luvulla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nuotit ja sanat (5 säkeistöä) löytyy Kisakenttä 1921 kausijulkaisusta s. 146-148. Laulun nimi on Joulutontut ja sen on sanoittanut Aarni Kouta ja säveltänyt Väinö Pesola. Lauluun kuuluu myös leikkiohjeet.
Leikin on järjestänyt Esteri Pesola.