Mistä löytäisin tietoja suomalaisista ja ulkolaisista musiikkilistoista 50-luvulta; siis mikä oli muodissa silloin kevyessä musiikissa.

Kysytty

Mistä löytäisin tietoja suomalaisista ja ulkolaisista musiikkilistoista 50-luvulta; siis mikä oli muodissa silloin kevyessä musiikissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1950-luvun hittejä ja hittilistoja löytyy mm. Juha Lassilan kirjasta "Mitä Suomi soittaa" ja Jake Nymanin teoksesta "Onnenpäivät" (osa 1). Joel Whitburnilla on monta teosta aiheesta, mm. "Billboard #1s 1950s-1991". Turun kaupunginkirjaston aineistorekisteristä (http://www.turku.fi/kirja/sivu2.html) voit katsoa lisää hittilistoja esim. käyttämällä asiasanoja "äänitteet" ja "hitit".