Mistä löytäisin tietoa V.A.Koskenniemen sävelletyistä runoista? jonkinlaista listausta tai vinkkiä millä hakusanoilla voisi löytyä...

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa V.A.Koskenniemen sävelletyistä runoista? jonkinlaista listausta tai vinkkiä millä hakusanoilla voisi löytyä...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston tietokoneilta pääsee käyttämään Viola-tietokantaa, joka on Suomen kansallisdiskografia. Sieltä löytyy tekijä-hakusanalla Koskenniemi, V.A. runsaasti aineistoa, sekä äänitteitä että nuotteja. Viitteistä ei kyllä ilmene, onko runo kirjoitettu ensin ja sitten sävelletty, vai päinvastoin eli ensin on tehty sävellys ja siihen sitten sanat.

Viola löytyy kirjaston kotisivun kautta linkistä Tietokantoja ja hyödyllisiä linkkejä. Sieltä kohdasta Linnea löytyy Viola, jonka hakuun pääsee klikkaamalla esittelysivu-linkkiä.