Otsikko
Mistä löytäisin tietoa tietokantojen konvertoinnista?

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa tietokantojen konvertoinnista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen HelMet-tietokannasta http://www.helmet.fi ei hakusanoilla "konversio" tai "konvertointi" löytynyt kuin yksi julkaisu:

Järvelin, Kalervo: Aineiston säilytys, konvertointi ja aitouden takaaminen digitaalisissa kirjastoissa, museoissa ja arkistoissa. [Helsinki] : [Opetusministeriö], 1998. Kirjaa on yksi kappale Tikkurilan kirjaston käsikirjastossa eli sitä ei saa sieltä lainaksi.
Sitä voi kuitenkin lainata Helsingin yliopiston kirjastosta, Käyttäytymistieteellisen tiedekunnan kirjastosta (Bulevardi 18, puh. 19128050, avoinna: Ma-to 10-19, pe 10-18).

Yliopiston Helka-tietokannasta http://helka.linneanet.fi/ löytyi vielä seuraava julkaisu:

Koskinen, Jussi: Ohjeita tekstitiedostojen siirtoon ja konvertointiin . Jyväskylä : Jyväskylän yliopisto, 1992.
Sijainti: Kumpulan tiedekirjasto (Gustaf Hällströmin katu 2, puh. 19150881, avoinna: Ma 8-19, ti-to 8-18, pe 8-16)

Oulun yliopiston kirjastossa olisi saatavana kaukolainaksi seuraava julkaisu:

Konvert-editointiohjelma : käsikirja. [Kotka] : Helsingin yliopiston kirjasto, luetteloiden konvertointikeskus, 1992.