Otsikko
Mistä löytäisin tietoa Ranskan kirjastojärjestelmästä (yleiset,yliopistolliset kirjastot)

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa Ranskan kirjastojärjestelmästä (yleiset,yliopistolliset kirjastot)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheestasi on tosiaan aika hankala löytää tietoa, mutta tässä löytämiäni lähteitä.
Aleksi-artikkelitietokannasta löytyi nämä Ranskan kansalliskirjastoa käsittelevät artikkelit. Kysy lehtiä kirjastostasi.
Korkman, Petter
Virtuaaliajan luostari
Yliopisto 1999: 13, s. 12-14
ja
Pekonen, Osmo
Trés Grande Bibliothéque - Ranskan uusi kansalliskirjasto
Kanava
1994: 4, s. 231-234

Arto-artikkelitietokannasta löytyi seuraavat artikkelit:
Pasanen-Tuomainen, Irma Kokousterveisiä Ranskasta
Signum : kirjasto- ja tietopalvelulehti
1997 : 4, s. 75
Särömaa, Matti J.
Rouenin kirjastotalo juhli 100 vuottaan
Bibliophilos
1998 : 2, s. 52
Haavisto, Tuula
IFLA Pariisissa - Ranska rakentaa informaatioyhteiskuntaa
Kirjastolehti
1989 : 10, s. 398
Lehtonen, Petteri
Pariisin kirjastot kehittyvät Pohjolan ohi?
Kirjastolehti
1991 : 4, s. 140-141

Unescon kirjastoportaalista löytyvät linkit maailman kirjastojen ja kirjastoalan verkkosivuille osoitteesta http://www.unesco.org/webworld/portal_bib/

Yliopistokirjastojen Linda-tietokannasta löytyi seuraava teos aiheesta:
Ferguson, John
Libraries in France
London : Bingley, 1971
(Comparative library studies)
ISBN: 0-85157-103-4
Tämän teoksen voit kaukolainata oman kirjastosi kautta. Se löytyy Eduskunnan kirjastosta, Helsingin yliopiston kirjastosta ja Varastokirjastosta.

Lisäksi Seinäjoen kaupunginkirjasto-maakuntakirjaston käsikirjasto-osastolta löytyy vanhahko teos nimeltä ALA world encyclopedia of library and information services, jossa käydään lyhyesti läpi Ranskan kirjastojärjestelmä.

Terveisin, Tuula Ala-Hakuni Seinäjoen kirjastosta